- Locatie
Via Zoom
- Voorzitter
- M. Slomp-Dekkers
Uitzending
Agendapunten
-
1
Besluit
De voorzitter opent om 19.30 uur de vergadering. De voorzitter geeft een uitleg over het BOB-vergadermodel van de gemeenteraad
-
2
Bijlagen
Besluit
Dhr. Boxum (CU) geeft aan vragen te hebben over het ontbreken van een raadsvoorstel bij agendapunt 4.3 Kaderbrief 2022 Omgevingsdienst. Welk besluit ligt nu bij de raad voor?
De voorzitter geeft aan de portefeuillehouder voor aanvang van het bespreekpunt hierop een toelichting zal geven.
Dhr. Vinke (CDA) geeft aan dat bij agendapunt 4.1 Gewijzigde vaststelling bestemmingsplan Tuk - Tukseweg 136 een aantal bijlagen pas op 1 maart door het college zijn aangeleverd (een dag voor de vergadering), waardoor de raad zich niet goed heeft kunnen voorbereiden. Het CDA stelt voor dit agendapunt van de agenda te halen en op de eerstvolgende Politieke Markt van 23 maart opnieuw te agenderen. De commissie stemt, met uitzondering van D66 en BGL, in met dit ordevoorstel. De portefeuillehouder geeft aan geen problemen te voorzien door dit uitstel. Hiermee is het agendapunt van de agenda gehaald.
De vier aangemelde insprekers op agendapunt 4.1 krijgen gelegenheid in te spreken, maar kiezen desgevraagd voor de mogelijkheid hun inspraak te houden wanneer het agendapunt opnieuw wordt geagendeerd op 23 maart 2021.
-
3
In een openbare vergadering van de politieke markt kan gedurende maximaal 5 minuten gebruik worden gemaakt van het spreekrecht. Dit kan zijn over een niet-geagendeerd onderwerp of over een geagendeerd onderwerp. Bij een geagendeerd onderwerp vindt dit plaats bij aanvang van de behandeling van het punt. Desgevraagd mag hij/zij antwoord geven op de door de leden gestelde vragen. Als u van het spreekrecht gebruik wenst te maken, dan kunt u dit tot op de dag van de vergadering tot uiterlijk 12.00 uur kenbaar maken bij de griffie.
-
4Oordeelvorming - bespreekstukken
-
4.1
Portefeuillehouder Bijl
Ingeschatte bespreektijd: 40 minuten
Als insprekers hebben zich gemeld:
- Dhr. J.R. Koster (bewoner Tukseweg)
- Dhr. M. Cordes (bewoner Tukseweg)
- Dhr. S. Maakal, advocaat Dommerholt Advocaten (namens verschillende bewoners van de Tukseweg als direct betrokken belanghebbenden)
- Dhr. J. Muurling (bewoner Tukseweg)Bijlagen
Besluit
Dit agendapunt is van de agenda gehaald (zie agendapunt 2 - vaststellen agenda) en wordt doorgeschoven naar de agenda van de Politieke Markt van 23 maart 2021.
-
4.2
Portefeuillehouder Scheringa
Ingeschatte bespreektijd: 15 minutenBijlagen
Besluit
Advies van de commissie: als bespreekstuk naar de raad.
De portefeuillehouder doet de volgende toezeggingen:
- de raad een overzicht te sturen van andere bruggen die vervangen moeten worden.
- het inspectierapport uit 2020 van de bruggen toe te sturen.
- voor de raadsvergadering te kijken naar de mogelijkheden van een noodvoorziening voor fietsers en voetgangers.LTA - Toezeggingen
Onderwerp Inspectierapport 2020 bruggen Mogelijkheden noodvoorziening brug De Wulpen Overzicht te vervangen bruggen -
4.3
Portefeuillehouder Bijl
Ingeschatte bespreektijd: 10 minutenBijlagen
Besluit
Vanwege onduidelijkheid over de status van dit agendapunt geeft de portefeuillehouder voor aanvang van de behandeling van dit agendapunt een toelichting. De raad wordt gevraagd om input te geven op de (voorgestelde) brief aan de Omgevingsdienst.
De portefeuillehouder zegt toe de input te zullen verwerken en de brief aan te scherpen. De commissie geeft de portefeuillehouder het mandaat om de brief na aanscherping te versturen.
Dit agendapunt komt daarmee niet terug op de agenda voor de raadsvergadering.
Toezeggingen portefeuillehouder:
- Aanscherpen brief
- De raad te betrekken bij het proces voorafgaand m.b.t. de conceptbegroting OD, en hierbij ook de directie van de OD uit te nodigen.LTA - Toezeggingen
Onderwerp Aanscherpen brief aan Omgevingsdienst IJsselland Betrekken raad bij conceptbegroting Omgevingsdienst IJsselland -
5
Besluit
Er zijn geen vragen ingediend
-
6
Bijlagen
Besluit
De besluitenlijst wordt ongewijzigd vastgesteld.
-
7
Besluit
De voorzitter sluit om 20.47 uur de vergadering